17 maja

Domowa pasta rybna. Pasta z makreli

Pasta rybna z makreli. Przepis na pastę do kanapek

Ryba powinna gościć na naszych stołach 2-3 razy w tygodniu. Łatwo powiedzieć, gorzej zrealizować. Szczególnie gdy nie mieszkamy nad morzem. No cóż, zawsze można kupić jakiegoś gotowca. Po lekturze składu sklepowych past rybnych, postanowiłam wziąć sprawy we własne ręce. I tak powstała moja pierwsza pasta rybna.


Miała być tylko z wędzonej makreli, ale ponieważ trafiłam na ładny kawałek wędzonego dorsza, przygotowałam pastę z makreli i dorsza.


Do pasty rybnej potrzebne będą:

- 1 wędzona makrela (u mnie pół makreli i spory kawałek dorsza)
- jajko ugotowane na twardo
- 2-3 łyżeczki przecieru pomidorowego 
- odrobina soku z cytryny do smaku
- łyżka masła (opcjonalnie – jeśli ryba nie jest tłusta)
- sól, pieprz,szczypiorek

Wszystkie składniki (oprócz szczypiorku) wrzucamy do blendera i miksujemy aż do uzyskania gładkiej masy. Drobno posiekany szczypiorek łączymy z pastą.

I rybne smarowidło na kanapki gotowe!

A może przepis na:

Smarowidło na kanapki                 Domowy pasztet ze słoika             
       

Szynkę z indyka                              Pieczeń rzymską
        

2 komentarze:

Copyright © 2016 Barwy i odcienie codzienności , Blogger