26 lutego

Walentynkowy deser na szybko

Walentynkowy deser z sercem. Przepis
Ten walentynkowy deser zrobicie w kwadrans, ale jest jeden warunek - galaretkę trzeba przygotować dzień wcześniej. Zaskoczenie ukochanej/ukochanego na widok sercowego kielicha pyszności macie zapewnione.

Do zrobienia deseru z sercem będzie potrzebne:
- opakowanie czerwonej galaretki
- śmietana 36% - u mnie zawsze Łowicz, uwielbiamy smak tej bitej śmietany
- 2-3 łyżeczki cukru pudru
- owoce/płatki czekolady do dekoracji
- foremka do ciastek w kształcie serca

Wieczorem przygotowałam galaretkę. Zużyłam mniej wody niż w przepisie (jakieś 3/4). Po wymieszaniu przelałam na blaszkę pieczenia ciast. Chodzi o to, by galaretka po stężeniu była płaska i niezbyt gruba.

Następnego dnia za pomocą foremek do ciast w kształcie serduszka wycięłam z niej kształty. Wyjmowałam podważając łopatką do ciasta. Sprawdzi się też nóż z szerszym ostrzem.

Ubiłam śmietanę na sztywno dodając cukier puder - ilość według uznania.

Na spód kieliszków ułożyłam kawałki truskawek (ale to nie jest konieczność), do brzegów docisnęłam serduszkowe galaretki i dopełniłam bitą śmietaną. Na wierzchu ułożyłam owoce, jeszcze po jednym serduszku i chłodziłam deser w lodówce.

Niespodzianka się udała! Szybko, ładnie i smakowicie. Polecam!

Pomysł deseru zaczerpnęłam stąd.

A może przepis na:

Domowe faworki             Rafaello bez pieczenia

                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Barwy i odcienie codzienności , Blogger