02 marca

Pączki bez mleka - prosty przepis

Pączki bez mleka prosty przepis

Co to byłby za Tłusty Czwartek bez pączków! Ale co jeśli człowiek na diecie beznabiałowej, a tu w każdym pączku mleko? Pozostaje zrobić te słodkości w domu, a mleko zastąpić ciepłą wodą. Ja tak zrobiłam bez wielkich przygotowań czy specjalnego przepisu. Postanowiłam zaryzykować i nie żałuję. Pączki wyszły pyszne, w smaku nie czuć różnicy, a mogę je jeść bezkarnie. No może poza nadmiarem kalorii, które odłożą się zapewne tu i ówdzie...


Z podanej ilości składników można przygotować około 35-40 pączków. Nasze były różnej wielkości ponieważ lepiły je różne ręce i rączki. Pączki znacznie zwiększają objętość podczas smażenia.

Składniki na pączki bez mleka:
- 1 kg mąki pszennej
- 5 łyżek cukru
- 10 dkg drożdży
- dwie szklanki wody (nieco mniej niż 0,5 litra)
- 5 łyżek oleju
- szczypta soli
- 5 żółtek + jedno całe jajko
- kieliszek wódki/spirytusu
- dżem (u mnie domowe powidła śliwkowe)
- olej do smażenia (choć podobne lepsze pączki są smażone na smalcu...)

Jak zrobić pączki bez mleka?

Całkiem prosto, choć zajmuje to sporo czasu ze względu na konieczność wyrastania ciasta.

Na początku rozcieramy drożdże z łyżką cukru, 10 dkg mąki oraz połową szklanki ciepłej wody. Zostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. U mnie drożdże "pracowały" około 1,5 godziny.

Pozostały cukier ucieramy z jajkiem i żółtkami. Dodajemy przesianą mąkę, resztę wody, sól, wódkę/spirytus i wyrośnięty rozczyn. Wyrabiamy ciasto. Oczywiście jeśli zbyt lepi się do rąk można dodać odrobinę mąki.

Na końcu dodajemy olej i znów wyrabiamy.

Ciasto odstawiamy na 15-20 minut, by wyrosło. U mnie znów tutaj była godzina, bo zajęłam się czym innym i zapomniałam o pączkach :)

Gdy ciasto już wyrosło, formujemy pączki. Bierzemy niewielką część masy, rozpłaszczamy w dłoniach, łyżeczką nakładamy konfiturę i zamykamy pączka. Niewielkie pączkowe kuleczki odkładamy na stolnicę posypaną mąką. Dajemy im znów 20 minut, aby "podrosły".

Pączki wrzucamy na mocno rozgrzany olej/smalec i smażymy do zarumienienia. Ciepłe odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym i posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem.

Smacznego!
 Zobacz także przepis na:

Domowe pączki,                         Faworki - chrust,                       Wafelki z kremem                                

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Barwy i odcienie codzienności , Blogger